saya sayang mak!

saya sangat sayang mak..

mak bangun pagi2 pukul 3.30 pagi..
mak akan tidur pukul 10 malam..
sebab nak kasi saya makan..
saya minta rm100 selang 4 hari.
sedangkan mak susah2 kumpul,
rm100 = 40 pinggan nasi..
susahnya mak cari duit..

mak kate dia nak beli baju dalam pun x terbeli,
sbb nak kasi kami adik beradik pakai cantik2,
mak kate selipar dia da haus tapi x terganti,
sbb nak kasi kami adik beradik pakai kasut berpasang2,

tah bila la saya nak kerja ni..
saya nak habis belajar cepat2
nak kasi mak gaji rm500 sebulan,
tu je yg mampu, tah2 kurg lg dr tu,
sdgkn mak kasi kire2 rm800 sebulan.
cmne la nk gnti balik kt mak ni!

hmm.. nak jugak kasi mak hidup senang..
sekarang mak umur 48..
saya janji bila mak umur 50 je,
mak xyah keje dah.
mak xkn tanggung hutang dah..
mula2 nak kasi mak rm500 sebulan,
lepas tu nak kasi mak rm1000 sebulan..

banyak nye saya hutang, umur baru 21..
hutang kereta da rm55000, hutang mara plak rm57000,
hutang dengan mak?? banyak sangat x terkire..

saya janji selagi tak dapat nak kasi mak gaji seribu sebulan,
saya takkan bercinta dan berkahwin..
psl nnti, syurga di bawah tapak kaki suami,
bkn kt kaki mak yg lenguh2 berdiri spanjang ari tu,
nnti nk kne dgr ckp suami plak,
nk kene ikut tggl dgn suami plak tu,
saya nk dgr ckp mak je,
nk tinggal dgn mak je,
smpai la mak rase senang.
takpe la jadi anak dara tua pun..
jani mak rasa senang..
kn msk kn?
saya sayang mak!

No comments