mana satu pilihan lelaki?


1.cantik tapi tak tahu dia cantik,

2.cantik dan memang perasan cantik,
3.cantik tapi rendah diri,
4.cantik tapi buruk perangai,

1.
tak cantik tapi perasan cantik,
2.tak cantik dan sedar diri,
3.tak cantik tapi buruk perangai,
4.tak cantik tapi baik hati,

mana satu pilihan hati??
biase la lelaki mesti nak yg elok kn.
cantik, rendah diri, perangai pon molek
bukan?

dan manakah kategori kamu wahai perempuan

dan hati yg cemburu ni,
selalu tertanya-tanya,
"kenapa perempuan tu tak berapa cantik tapi dapat pakwe hensem?"
(ini pendapat jujur aku okeh?)

dan kenapa takde pon lelaki hensem suke kat aku?

dan dari persoalan ini aku mencategorykan perempuan.
mengikut akal naif ni.
dengar, ini pendapat aku.
walaupun orang akan kata,
semua perempuan tu cantik la,
setiap makhluk tuhan tu memang cantik.
ya, aku setuju.

dan sekarang aku buka mata luas-luas,
mungkinkah cantik yg dimaksudkan,
adalah kecantikan dalaman?
orang kata kalau baik akhlak,
insyaallah la memang cantik,
buka mata kamu lelaki,
mata hati tau.
mahukah kamu seorang perempuan cantik tapi buruk akhlaknya?


dan pertanyaan dibuat bukan sbb aku nk mengutuk perepuan lain,
tapi sebab aku nak mencantikkan diri aku gk.
sekarang ni aku ialah seorang:
tak cantik dan tak la hodoh sangat (pessimist)
atau,
cantik tapi tak berapa jelita (optimist)
dan akhlakku:
kadang-kadang jahat kadang-kadang baik.


ok baiklah.
perempuan yg tak berapa cntik dan tak la hodoh sangat yang kadang2 baik, kadang2 jahat,
molekkan lagi diri kamu tu sblm sibuk judge orang lain.
ngerti ngak?

6 comments

Sha said...

ak stuju ngn pndpt ko yg - knp pmpn yg xbp cntk dpt laki ensem -

ak pn trtny2..knp ye..
n ak lg trtny2..
- knp pmpn yg cntk dpt laki muka cm xsiap?? - kjm nye statement..huhu..

p seyes bkn ak nk kutuk o wut..
cme jz a bit curious..
pe yg de kt laki 2 smpi pmpn cntk 2 jtuh ske kt de??..
pe kh de tgk pd dlmn lelaki 2??
pe kh laki ensem kbykn nye buruk pangai shggakan xlalu nk memilih c buruk pangai 2 wlu d bri free skalipn??

o telah d ttpkn...
sgb2 lumrah khdpn??

p....der gk yg c cntk manis berpacaran ngn c ensem berpangai bek...
algkh bhgia nye idop kalo cm2..haiiiii...

p/s:
ble ye ko akn bertemu ngn psgn ko??hehe

MummyMeowMeow said...
This comment has been removed by the author.
MummyMeowMeow said...

tu la syae,
de org kate mesti contrast,
cm konsep magnet la..
ehehe.

tp, kite mesti ingt gk sbnrnye,
lelaki baik tuk perempuan baik.

dan lelaki hensem x semestinya buruk perangai kot,
sbb tak ade pn laki hensem mengorat aku? hahha, sbb perangai aku kn x berape elok..

di mana lelaki budiman???

Sha said...

hurm..btol 2..
'pmpn bek tok laki bek'

mgkn pd pndgn kt de xbek..
p pdgn Ilahi..de seorg yg bek..
well pape pn..
hny Allah Yang Lebih Mengetahui..

n how do u noe pangai ko xbp elok?
ko sndri ckp pangai ko xelok..
p mgkn pndgn Ilahi sebaliknye..

pape pn hny Allah Maha Mengetahui..
sdg kt byk bnde yg xtau hatta dri sndiri...

laki budiman??wallahua'lam..keh3

MummyMeowMeow said...

sbb tau perangai x bpe elok la,
aku bwt survey ni..
hahha..
utk tanya lelaki apakah pilihan mereka.
tapi yg pasti setiap org de pilihan lain2..

xpe aku dlm usahah memperbaiki diri.
harap kali ni x separuh jln lg..

Sha said...

ak nantikan diri ko 'baru' 2...