Adibah, awak free ke esok?

Kelemahan aku ialah kurang berfikiran waras apabila berhadapan dengan LELAKI KEGEMARAN a.k.a Lelaki K.

Jadi bila aku kurang waras, aku cepat gelabah.

Ini menjadi punca utama LELAKI KEGEMARANSS aku sedar bahawasanya aku sedang angau.
Dan mula menjauhkan diri.

BURN.

Contoh gelabah pertama:

(Situasi seorang senior mengajar junior)

Kawan   : Adibah, ngantuk ke "Lelaki Kegemaran" mengajar? Siap pejam-pejam mata ni.
Lelaki K : Ngantuk ke Adibah? Tengok bola ke semalam? (musim waka-waka world cup)
Adibah   : Eh takdela. *senyum, sambil mata renung tajam kawan*

Yang sebenarnya. Si Gelabah Adibah tak tahan nak berak. Pasal tu mata aku pejam.
Gila kau tak gelabah? Lelaki K duduk sebelah tersentuh bahu, tersentuh tangan, sampai I ada rama-rama dalam perut.

Contoh gelabah kedua:

Lelaki K  : Adibah, esok free ke?
Adibah    : Ha?! (Tanya dengan kuat sampai orang sebelah, depan, belakang pandang)
Lelaki K  : Free tak?
Adibah    : Agakla free. *hati dah mula berbunga*
Lelaki K  : Ok, Kalau macam tu esoklah kita buat.
Adibah    : Ha?! (Kali ni tanya dengan lebih kuat, sampai orang yang pandang tadi ajak orang lain pandang)
Lelaki K  : Kita buat test tu esok. Kan hari tu dah bincang?
Adibah    : Oooo test tu ke.. *nada kecewa*

Gelabah?

Lebih kepada mengharap berlebih.

Kalau aksi bimbo yang aku biasa amalkan ketika angau dahulu:
1. Buat aksi pusing 3-4 kali pura-pura cari orang (bila terkantoi kau pandang)
2. Kadang terjatuhkan buku, angkat, lepas tu terlanggar bucu meja, terkoyak baju (bila si dia balas pandangan dengan senyuman)

TERpandang 1 saat pun boleh yang ada semua jatuh, termasuk jatuh hati, lebih-lebih lagi jatuh maruah.

Ini kot yang orang kata sudah jatuh ditimpa tangga?

5 comments

Sha said...

hahah...
lawak r mu deeb..
seb bek msih maintain..

MummyMeowMeow said...

padah perasan lebih beb.malu i.

diella said...

ee..minah ni..xhbs2...pantang je nmpk mamat ensem erk..

noora said...

haha..nasib bek x terkantoi perasan..:P ekeke...

nadzwareina said...

deeb, letak la gmbo abg f..hehe